Hulp aan individuele personen

Naast de ondersteuning aan families die wordt geboden in de dorpen Bhardeo en ChamrangBesi geven we ook ondersteuning in een aantal andere schrijnende situaties. Dit kan zijn aan families/gezinnen die in de problemen gekomen zijn door een samenloop van (psychische) ziekte, handicap, een ongeluk, drankgebruik of scheiding.

De familie die in dit huis woont ondersteunen we met een jaarlijkse bijdrage.

Een van hun dochters heeft een ernstige handicap en er moet daarom altijd iemand thuis zijn. Doordat deze familie deze bijdrage ontvangt kan een andere dochter gaan studeren. Meestal komen we in contact met deze families door onze contactpersonen in de dorpen of via de NRO. De families worden door hen voorgedragen voor tijdelijke hulp. We betalen b.v. onderzoek in het ziekenhuis, medicijnen, dragen bij aan een operatie, betalen een naaicursus, geven een lening voor een naaimachine of leveren een bijdrage om de school af te kunnen maken.

In het midden Sushila met haar oma en zusje.

Sushila heeft een naaiopleiding gevolgd. Sushila leeft sinds de aardbeving in een tijdelijke woning van golfplaten. Moeder is overleden en haar vader drinkt. In 2016 heeft Sushila op kosten van onze stichting een naaicursus gevolgd zodat ze straks in het onderhoud van het gezin en zusje kan voorzien. De bedoeling is dat ze te zijner tijd van de stichting een renteloze lening ontvangt voor een naaimachine.

bijgewerkt: juli 2016