Hulp aan individuele personen

Naast de ondersteuning aan families die wordt geboden in de dorpen Bhardeo en ChamrangBesi geven we ook ondersteuning in een aantal andere schrijnende situaties. Dit kan zijn aan families/gezinnen die in de problemen gekomen zijn door een samenloop van (psychische) ziekte, handicap, een ongeluk, drankgebruik of scheiding.

Sushila leeft sinds de aardbeving in een tijdelijke woning van golfplaten. Moeder is overleden en haar vader drinkt. In 2016 heeft Sushila op kosten van onze stichting een naaicursus gevolgd. In november 2016 heeft Sushila een naaimachine gekocht. Ze heeft de naaimachine voor een gedeelte zelf betaald en een gedeelte is betaald door onze stichting. Dankzij deze naaimachine en de cursus die ze gevolgd heeft kan ze nu in het levensonderhoud van het gezin (inclusief een zusje) voorzien.

Urmila:

Tijdens het bezoek van Annette in mei 2017 aan Chamrangbesi is er geld gegeven voor een toilet bij een familie in de wijk ChangChang. De familie, een oom en tante van Urmila, zorgt voor Urmila, een 22 jarige vrouw die een zware lichamelijke handicap heeft. Ze maakt gebruik van een hurktoilet. Ze schuift er over een modderig paadje naar toe. De stichting heeft in overleg met Ganga, onze contactpersoon in Chamrangbesi, besloten om voor haar een eigen betegeld toilet dichter bij het huis te bouwen. Op de foto, de tante van Urmila, Annette en Urmila.

bijgewerkt: oktober 2017