Nepal Reliance Organisation, NRO.

NRO is een vrijwilligers organisatie in Nepal die in Nepal vrijwilligers uit Europa en Amerika werft en begeleidt. Zie link: http://www.nepal-reliance.org/. Tijdens haar werk in Nepal (1994-1996) leerde Annette de drie vrouwelijke oprichters van deze Nepalese stichting kennen en sindsdien werkt ze in Nepal met hen samen. De NRO houdt zich voornamelijk bezig met gezondheidszorg, inkomenssituatie van vrouwen.

Reecha Thapa onze contactpersoon voor de NRO en NRO coördinator in Nepal. Reecha woont in Kathmandu.

Geitenprojecten zijn belangrijke projecten waarmee het NRO de inkomenssituatie van vrouwen uit achtergestelde en arme gezinnen wil verbeteren. Onze stichting ontvangt regelmatig sponsorgeld voor geitenprojecten Deze geitenprojecten worden sinds 2009 voornamelijk in samenwerking met de NRO in Nepal uitgevoerd. Het NRO selecteert de dorpen en families waarin het geitenproject wordt uitgevoerd. Voor de coördinatie in de dorpen zoekt de NRO vrouwen uit het dorp zelf. Reecha ziet toe op de verdere uitvoering van de geitenprojecten.

November 2015. Geiten voor 15 gezinnen uit het dorp Nuwakot. Rechts van het midden Reecha en Annette.

2009, nieuwe toiletten bij de school in Chalnakhel.

Daarnaast werken we ook ten aanzien van de overheidsschool te Chalnakhel samen met het NRO. In samenwerking met de NRO sponsorden we daar in 2009 de bouw van toiletten en ondersteunen we op deze school al jaren meerdere leerlingen uit arme gezinnen.

In 2015 sponsorden en organiseerden we in samenwerking met de NRO een naaicursus voor deze 8 vrouwen in Naikap, een wijk te Noorden van Kathmandu.

bijgewerkt: juli 2016